تکنیک هایی برای پخت سبزیجات
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

 

تکنیک های سبزیجات

سبزیجات تازه همراه با طعم و مواد مغذی ، بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند. و ، همانطور که راهنمای ما نشان می دهد ، بیش از یک راه برای لذت بردن از آنها در بهترین حالت وجود دارد.

 

طعم و مزه سبزیجات تازه و کاملاً پخته شده یکی از لذت های بزرگ زندگی است - که به همان خوبی است ، زیرا همه ما می دانیم که سبزیجات یک قسمت اساسی از یک رژیم غذایی سالم است. برای به دست آوردن فواید کامل غذایی ، سبزیجات را تا جایی که می توانید و در اسرع وقت پس از خرید آنها بپزید ، زیرا این امر به حفظ نه تنها طعم ، بلکه مواد مغذی ارزشمند نیز کمک می کند.

 

همانطور که هر متخصص تغذیه به شما می گوید ، خوردن طیف گسترده ای از غذاها برای سلامتی ضروری است ، بنابراین از فراوانی محصولات تازه موجود در Waitrose استفاده کنید و چیز جدیدی را امتحان کنید.

 

در اینجا روش های مورد علاقه ما برای پخت سبزیجات ، به همراه چند دستور العمل ساده و در عین حال خوشمزه وجود دارد که از این روش ها نهایت استفاده را می کنند.

 

غلیان

کنترل جوش سریع و آسان است. راز این است که تا آنجا که ممکن است از آب کمتری استفاده کنید و از پخت بیش از حد خودداری کنید تا تمام ویتامین ها و طعم آن حفظ شود. برای سبزیجاتی مانند کلم بروکلی ، آنها را به قطعات یک اندازه تقسیم کنید. به یک تشت آب جوش اضافه کنید ، به سرعت جوش آورده و روی آن را بپوشانید ، سپس آن را بگذارید تا آرام آرام سبزیجات نرم شوند. برای پخت یکنواخت سیب زمینی و سایر ریشه های نشاسته ای ، مانند جعفری و هویج ، آن را در آب سرد قرار داده و به آرامی بجوشانید تا گرما از طریق سبزیجات پخش شود.

بخارپز شدن

بخارپز کردن سبزیجات بهترین راه برای حفظ طعم ، رنگ و مواد مغذی حیاتی است. فقط مراقب باشید بیش از حد آنها را نپزید زیرا باعث لنگی و بی مزه شدن آنها می شود. دو روش برای بخارپز کردن سبزیجات وجود دارد: یا آنها را آزاد در بخارپز قرار داده و روی آنها را بپوشانید ، یا آنها را در آبهای خود بخار پز کنید ، داخل پارچ یا فویل بپیچید و سپس در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید ، به مدت 20 دقیقه 4 را علامت گذاری کنید مناقصه این روش آخر برای محصولات ظریف مانند مارچوبه و سبزیجات کودک ایده آل است.

 

سفید کردن

بلانچینگ روشی است که برای نرم کردن سبزیجات استفاده می شود ، چه برای از بین بردن لبه خام آنها قبل از افزودن به سالاد و چه برای شل شدن پوست روی غذاهایی مانند گوجه فرنگی یا موسیر. سبزیجات نیز باید قبل از منجمد شدن سفید شوند ، زیرا باعث از بین رفتن آنزیم هایی می شود که باعث خراب شدن می شوند. فقط سبزیجات را به یک قابلمه آب جوش اضافه کنید ، دوباره به جوش بریزید و یک دقیقه بپزید. سپس سبزیجات را در آب یخ زده فرو ببرید تا روند پخت و پز متوقف شود. قبل از استفاده یا انجماد آن را آبکش کرده و با کاغذ آشپزخانه خشک کنید.

 

تفت دادن

تفت دادن فقط مخصوص سیب زمینی نیست - سبزیجات ریشه ای ، کدو و گوجه فرنگی طعم فوق العاده ای دارند که از این طریق پخته می شوند. تفت دادن با تشدید طعم دهنده ها و کاراملی شدن قندهای طبیعی ، ایجاد یک پوشش بیرونی ترد و یک مرکز حساس عمل می کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه ، فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید ، علامت 7 را بزنید و اگر از سبزیجات ریشه ای استفاده می کنید ، روغن پخت و پز را گرم کنید تا کاملاً صاف شود. در صورت تمایل ، سبزیجات بزرگ را به صورت تکه های یک اندازه برش دهید و در آن روغن زیتون و گیاهان تازه بریزید

سرخ شدن

در سرخ کردن روغن بسیار کمی استفاده می شود و سبزیجات به سرعت پخته می شوند ، بنابراین آنها بافت و طعم خود را حفظ می کنند. سبزیجات را به قطعات کوچک و یکنواخت برش دهید ، کمی روغن به یک ووک یا ماهیتابه که از قبل گرم شده اضافه کنید و آنقدر گرم کنید که فقط سیگار بکشد. با سبزیجاتی که به طولانی ترین زمان پخت نیاز دارند ، شروع کنید و در حین پخت هم بزنید. ظرف را بیش از حد پر نکنید ، زیرا آنها بیش از اینکه سرخ شوند بخارپز می شوند - در عوض دسته ای بپزید. اگر در حال افزودن سس هستید ، این کار را در انتها انجام دهید ، سپس آن را بریزید تا بلافاصله بپزد.

 

کباب کردن

کباب کردن و کباب پز کردن ، روشهای پخت مستقیم با حرارت است که سبزیجاتی را با پوشش ترد و مرکز حساس تولید می کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، قبل از شروع کار از گرم بودن تابه کباب یا کوره استفاده کنید. سبزیجات را ورقه ورقه کنید تا در تابه صاف بنشینند ، سپس با کمی روغن مسواک بزنید. در حین پخت و پز از خاراندن آنها خودداری کنید ، زیرا آب آنها آزاد شده و خشک می شود. برای داشتن اثر نوار شارژ شده ، آنها را هنگام پخت حرکت ندهید - فقط یک بار آنها را بچرخانید.

 





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: